Rodzaje opakowań

Opakowania wykrojnikowe

Opakowania wykrojnikowe – uniwersalne rozwiązanie dla wymagających

Opakowania wykrojnikowe znajdują zastosowanie w wielu różnych branżach: od przemysłu spożywczego, przez kosmetyczny, farmaceutyczny, chemiczny, aż po odzieżowy i elektroniczny. Są to uniwersalne opakowania, które występują w różnych rozmiarach. Uwagę przykuwa jednak charakterystyczny design tych opakowań – są to dość płaskie kartony, wyposażone w samozatrzaskową klapkę, która umożliwia zamknięcie kartonu bez konieczności stosowania dodatkowych akcesoriów.

Pudełka są szeroko wykorzystywane w transporcie i e-commerce – sprawdzają się, gdy korzystasz z firm kurierskich, przesyłek pocztowych czy paczkomatów. Pokryte folią UV czy wybranym nadrukiem pudełka wykrojnikowe służą natomiast jako eleganckie opakowania produktów (na przykład kosmetyków).

Opakowania wykrojnikowe produkuje się z mocnej tektury, za pomocą wykrojników introligatorskich. Ich funkcjonalność w połączeniu z estetycznym designem daje efekt, którego szukają najbardziej wymagający klienci. Wykrojnikowe opakowania są proste, a jednocześnie eleganckie. Mogą być także idealnie dopasowane do komunikacji wizualnej marki, ponieważ istnieje możliwość personalizacji opakowań.

 

Kartony wykrojnikowe – rodzaje

Jak wspomnieliśmy – producent opakowań wykrojnikowych oferuje wiele możliwości personalizacji. Bez trudu znajdziesz także solidne kartony, przeznaczone do wysyłki towaru. Wszystkie kartony możesz dopasować do indywidualnych potrzeb firmy.

Kartony wykrojnikowe występują w następujących wariantach:

  • Opakowania do samodzielnego formowania – bez konieczności stosowania dodatkowych materiałów łączących (takich jak taśma czy klej).
  • Opakowania łączone jednopunktowo – klient otrzymuje je w formie płaskiej, ale są łatwe do złożenia.
  • Opakowania samoskładające się – ten typ opakowania jest niezwykle łatwy do złożenia. Można je złożyć zaledwie jednym ruchem.

 

Pudełka wykrojnikowe – zaprojektuj je według własnych potrzeb

Możliwość personalizacji to duży atut pudełek wykrojnikowych. Ważnym etapem wyboru odpowiedniego pudełka jest zatem projekt graficzny. Warto zastanowić się nad tą kwestią, ponieważ pudełko wykrojnikowe jako pierwsze trafia do rąk klienta, zanim ten sięgnie po produkt. Kartony wykrojnikowe to doskonały element brandingu, a ich design powinien się wpisywać w koncepcję komunikacji wizualnej marki.

Przed zakupem pudełka możesz wybrać jego kształt, rozmiar, sposób zamykania. Istnieje także możliwość wyprodukowania kartonów w różnych kolorach – stawiaj na paletę barw, która występuje w twoim logo. Dobrym wyborem będzie również pudełko w naturalnym kolorze tektury, co podkreśli ekologiczny charakter kartonowych opakowań.

Projektując grafikę na pudełko wykrojnikowe, koniecznie musisz określić personę i spojrzeć na pudełko oczami konsumenta. Jeżeli sprzedajesz kosmetyki z wyższej półki dla kobiet w średnim wieku, to stawiaj na minimalistyczne i eleganckie logo. Może to być złoty monogram na białym tle. Takie opakowanie będzie przywodzić na myśl luksus, którym chcesz obdarować swoje klientki.

Jak widzisz – możliwości jest naprawdę wiele, jeśli chodzi o kartony wykrojnikowe. Producent dokłada wszelkich starań, by pudełka spełniały potrzeby najbardziej wymagających klientów. Na szczęście wykorzystywana w przemyśle opakowań technologia pozwala dziś na stworzenie eleganckiego i praktycznego pudełka, w pełni dostosowanego do preferencji klienta.

 

Wykrojnikowe opakowania z kartonu – nie tylko design, ale również wytrzymałość

Trzeba wspomnieć również o tym, że pudełka wykrojnikowe są niezwykle wytrzymałe. Wykonuje się je z mocnej kilkuwarstwowej tektury. Oczywiście im grubsza tektura, tym solidniejsze pudełko. Do pakowania cięższych produktów wybieraj zatem pudełka, wykonane z pięciowarstwowej tektur.

Duże znaczenie ma fakt, że są to pudełka w pełni ekologiczne. Tektura to surowiec biodegradowalny, który ulega rozkładowi w środowisku naturalnym. Pudełka wykrojnikowe z kartonu są zatem zgodne z ideą less waste. Docenią je klienci, którym zależy na dbałości o środowisko – a jest ich naprawdę wielu.

Wybierz odpowiedni karton wykrojnikowy, dopasuj go do specyfiki swojego produktu, opatrz logo lub hasłem reklamowym – i ciesz się korzyściami. Estetyka, solidne zabezpieczenie, a także możliwość personalizacji. To właśnie zapewniają nasze kartony wykrojnikowe.

Skontaktuj się z nami